תכנית אסטרטגית לחינוך בטמרה (במסגרת מיזם ״תשכיל״)

מה התבקשנו לעשות?

במסגרת מיזם "תשכיל" ובשיתוף פעולה עם אגף החינוך בטמרה הובלנו תהליך השתתפותי לגיבוש תכנית אסטרטגית רשותית לחינוך בטמרה לשנים 2025-2028. מטרת התהליך הייתה לייצר "קומה שנייה" למערכת החינוך המקומית, באמצעות הגדרת תמונת עתיד, הצבת יעדים ומדדים להצלחה, ופיתוח מנגנוני עבודה תומכים. התהליך נועד להתמודד עם אתגרי העיר, כולל חוסר רצף חינוכי, נשירה סמויה, אלימות בני נוער ופערים בין החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי.

קצת על המתודולוגיה בפרויקט

התהליך התבסס על גישה אסטרטגית-השתתפותית וכלל שלושה שלבים מרכזיים:

  1. מיפוי ומחקר – ביצענו ראיונות עומק עם אנשי חינוך, נציגי עירייה, הורים ותלמידים, ואספנו נתונים על מערכת החינוך בטמרה.
  2. עבודת פיתוח בצוותי עבודה – הוקמו צוותים רב-תחומיים שהתמקדו בארבעה רצפים חינוכיים מרכזיים: רצף בית-בית ספר, הרצף הפדגוגי, הרצף הרגשי-חברתי, והרצף הפורמלי-בלתי פורמלי. הצוותים גיבשו פתרונות והתוו מדיניות לתחומי ההתערבות השונים.
  3. גיבוש תכנית פעולה והטמעה – נקבעו תהליכים שיטתיים להטמעת הפתרונות, כולל גאנט תלת-שנתי ומנגנוני מעקב והערכה.

לאחר פרסום התכנית, החברה מלווה את תהליך ההטמעה של התכנית האסטרטגית.

על התוצרים והערך המוסף 

התכנית שהתגבשה מתווה את עתיד החינוך בטמרה כעיר חינוך הוליסטית, עם דגש על:

  • שיתוף פעולה בין הורים, מורים ותלמידים – יוזמות לחיזוק הקשר בין הבית למערכת החינוך.
  • שיפור רציפות חינוכית – פיתוח מסלולי מעבר מובנים בין שלבי החינוך.
  • מניעת נשירה ואלימות – יישום תכניות חוסן רגשי וחברתי.
  • חדשנות חינוכית – קידום יזמות חינוכית וחיבור בין החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי.

שנות הפרויקט: 2023 – 2025

 

יש לכם שאלות או דברים שתרצו לברר?

דברו איתנו

למידע נוסף - צרו איתנו קשר

לקבלת עדכונים על בלוגים מקצועיים והמלצות על כלים ומדריכים בעולמות תוכן של אסטרטגיה, מחקר ויזמות ציבורית

דילוג לתוכן