הממשק הבין-מגזרי מהווה הזדמנות להתמודדות עם בעיות מורכבות אבל דורש כלים חדשים/ אבי אסבן

מדוע הטרנד הבין-מגזרי הולך ונהיה יותר דומיננטי? הצפת המידע והידע למרחבי בעיות ופתרונות פוטנציאליים, עליה במורכבות האתגרים, עלייה בדרישה לשירותים ציבוריים ובצרכים דיפרנציאליים של אוכלוסיות שונות. ובשורה אחת – שינויים מואצים גלובאלים ומקומיים , “השינוי בקצב השינוי” כפי שנהוג לומר.

יזמות ציבורית בממשק בין-מגזרי מזמנת הצעה לתרבות חדשה, בה המגזר הציבורי משתף את המגזרים האחרים בעיצוב ו/או בתכנון סוגיות המדיניות, באיגום משאבים וכמובן ביישום ; המגזר האזרחי כבר לא מחכה למגזר הציבורי וממשיג סוגיות מהשטח לכדי הצעות למדיניות חדשה; המגזר העסקי והצרכנים מודעים יותר לתפקידם של העסקים בשיפור המרחב הציבורי והקהילתי וכולם רוצים לקחת חלק במשחק.
כך נרקמת בעולם ובישראל תרבות יזמית חדשה, בה הגדלת האחריות והמעורבות של כל המגזרים, נתפסת כמפתח לפעולה ציבורית נכונה ומוצלחת.

מהניסיון שרכשנו עד כה בDNAidea גילינו שהאתגר הוא להצליח להוריד את התפיסות האלו לשטח. לייצר שירותים ופלטפורמות אשר מסייעות בפועל למשרדי ממשלה, רשויות מקומיות, עמותות וקרנות פילנתרופיות לנתח מגמות ולהגדיר בעיות בצורה שיתופית, למפות שחקנים והזדמנויות ובעיקר להוציא לפועל את ההצעה האסטרטגית ליוזמה חדשה / הרחבת יוזמה קיימת.

האתגר הזה משותף לארגונים, חברות ואנשי מקצוע רבים; לשמחתנו רבים מצטרפים להתמודדות איתו והידע והפרקטיקה הולכת וגדלה אבל הדרך עוד ארוכה. אצלנו ובעולם.

 

יש לכם שאלות או דברים שתרצו לברר?

דברו איתנו

למידע נוסף - צרו איתנו קשר

לקבלת עדכונים על בלוגים מקצועיים והמלצות על כלים ומדריכים בעולמות תוכן של אסטרטגיה, מחקר ויזמות ציבורית

דילוג לתוכן