תפקיד היזמים: לבנות שיתופי פעולה מנצחים

תפקיד היזמים: לבנות שיתופי פעולה מנצחים
פיתוח שותפויות הוא תהליך אנושי-חברתי שאינו ניתן לשכפל בעזרת כללי אצבע גנריים. כל שותפות היא ייחודית ודורשת התייחסות אישית ומותאמת. עם זאת, ניתן לראות את פיתוח השותפויות כשריר אישי וארגוני שניתן לפתח ולשכלל לאורך הזמן. במאמר זה, נתאר את מודל שלושת השלבים לפיתוח שיתופי פעולה ונבחן כיצד יזמים יכולים להשתמש בו לבניית שותפויות מנצחות.
שלב ראשון: Engage -חיבור בין אנשים
השלב הראשון בתהליך פיתוח שיתופי הפעולה הוא חיבור פשוט בין אנשים. זהו הבסיס לכל שותפות מוצלחת. בשלב זה, יש להתמקד ביצירת קשרים אישיים ובניית אמון. חשוב להקשיב לצד השני ולהבין את הצרכים והרצונות שלו. זהו שלב שבו לא מדברים על עסקים או על מטרות, אלא על יצירת חיבור אנושי אמיתי.
שלב שני: Meet – אינטרסים ארגוניים תואמים
בשלב השני, יש לזהות ולבחון את האינטרסים הארגוניים התואמים בין הצדדים. כאן מתחילים לשלב את החיבור האנושי עם מטרות ויעדים מקצועיים. על היזמים להגדיר את הערכים המשותפים ולבחון כיצד הם יכולים לתרום זה לזה. בשלב זה יש ליצור חזון משותף ולתכנן דרכים לשיתוף פעולה שיעניקו ערך מוסף לשני הצדדים.
שלב שלישי: Collaborate – שיתוף פעולה מבוסס ערכים מבודלים
השלב השלישי והחשוב ביותר הוא יצירת שיתוף פעולה מבוסס על ערכים מבודלים המשלימים בין הארגונים. כאן מתרחש החיבור המלא בין החזון לבין הפעולה. על הצדדים לעבוד יחדיו בצורה אפקטיבית ולהשתמש במשאבים הייחודיים של כל צד להצלחת השותפות. יש לתאם מטרות, לתכנן משימות ולוודא כי כל צד ממלא את תפקידו בצורה מיטבית.
כפי שנאמר בפאנל יזמים בדטרויט, “כשאתה יזם, יש לך תפקיד אחד – למכור. אתה מוכר מוצר, מוכר חלום, מוכר סיפור, מוכר מוניטין”. יזמים חייבים לדעת למכור, והדרך הכי טובה למכור קשורה ליכולת של היזמים לרתום שיתופי פעולה.
כדי לנצח צריך יותר מגורם אחד, צריך לחתור ל-win-win בכל יום. שיתופי פעולה מוצלחים הם אלו המשלבים חיבור אנושי, התאמה מקצועית ושיתוף פעולה מבוסס ערכים – כך ניתן לבנות שותפויות מנצחות ולהוביל להצלחה ארוכת טווח.

יש לכם שאלות או דברים שתרצו לברר?

דברו איתנו

למידע נוסף - צרו איתנו קשר

לקבלת עדכונים על בלוגים מקצועיים והמלצות על כלים ומדריכים בעולמות תוכן של אסטרטגיה, מחקר ויזמות ציבורית

דילוג לתוכן